tisdag 2 augusti 2011

Den inre kretsen

Ytterligare en superspännande bra bok av Mari Jungstedt. Jag kan inte låta bli att läsa allihopa när jag ändå har de. Mari påminner lite om Camilla Läckbergs deckare anser jag men absolut KLOCKRENA och lika bra som Läckbergs böcker. Maris böcker kommer jag läsa allihopa av som jag även gjorde med Läckbergs böcker.






Från bokens baksida:
Under den tryckande högsommarsolen gräver en grupp arkeologistuderande från olika länder ut en vikingatida hamnplats på Gotlands västkust. Den visar sig vara rik på fynd. En sen kväll försvinner 21-åriga holländskan Martina Flochten från vännerna. Hon påträffas senare mördad på en fågelholme nära utgrävningsplatsen, och skadorna på kroppen tyder på rituella inslag.
                Två småflickor hittar ett halshugget russ i en beteshage men huvudet saknas.
                När ett hästhuvud senare dyker upp spetsat på en påle hos en politiker tätnar
                mystiken.
Kriminalkommissarie Anders Knutas tar hjälp av en rättspsykiatiker för att tolka de makabra spåren vid brottplatserna. En av journalisterna som bevakar den dramatiska utredningen är Johan Berg som arbetar för Sveriges Television. Han är tillfälligt stationerad på ön och försöker samtidigt få sitt förhållande med Emma Winarve att fungera.

Kram Cissi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar