fredag 21 oktober 2011

Den mörka ängeln av Mari Jungstedt

Den här boken gick desto snabbare att läsa ut! Riktigt ruskigt spännande var den också och jag tänker direkt hoppa på boken där efter som heter den dubbla tystnaden!! Riktigt bra författare tycker jag!!


Från bokens baksida:
"Hennes gråt hade jag fått leva med hela livet. Mitt innanmäte var en behållare, fylld av hennes tårar. Från det att jag tog första klivet ur sängen på morgonen var jag medveten om hur de skvalpade runt därinne. Jag visste inte vad jag skulle ta mig till den dagen det rann över."

Vårvindar viner över Gotland när Visbys nya kongresshall invigs under ett stort kalas med över femhundra gäster. Festfixaren Viktor Algård står för det glittriga arrangemanget, men det ska bli hans sista fest. Dagen därpå hittas han mördad i byggnaden.
    Kommissarie Knutas letar motiv bland en grov tonårsmisshandel, en introvert fårbonde, en hemlig älskarinna och en försmådd konkurrent. Utredningen ställer honom inför tuffa dilemman, både som tonårspappa och polischef.
    TV-journalisten Johan Berg drar i egna trådar och hans nyblivna fru Emma Winarve hamnar mitt i händelsernas centrum och riskerar livet.
    Samtidigt pågår i en lägenhet ett samtal med djupa psykologiska bottnar, ett samtal som slutar i tragedi.

Som sagt ruskigt bra! 5 av 5 gripar!

Kram Cissi






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar